ایرند کمپرسور
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 306
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 3789
:: بازدید ماه : 8301
:: بازدید سال : 46153
:: بازدید کلی : 1672053
ایرند کمپرسور

1- یونیت های هوا پیستونی از نوع رفت و برگشتی هستند که در انواع مختلفی وجود دارند. (نوع L – نوع W – نوع V)

واحدهای تهویه مطبوع پیستونی یا روغن کاری شده یا بدون روغن و بدون روغن هستند.

کولر گازی های پیستونی در طرح های تک کاره و دو کاره تولید می شوند.

2- یونیت های هوادهی پیچی نسل دوم کمپرسورهایی هستند که در فشار متوسط ​​ظرفیت هوادهی بالاتری نسبت به کمپرسورهای رفت و برگشتی دارند. اصولاً این نوع واحدهای مولد هوا دارای محفظه ای هستند که در آن 2 روتور نر و مادگی می چرخند. پیچ ایراند دارای دو مدل تخلیه روغن و بدون روغن می باشد.


کمپرسورهای پیچی تزریق روغن دارای مجموعه هوادهی پیچی هستند که در طی فرآیند تراکم، روغن را به واحد هوادهی تزریق می کند تا فرآیند خنک سازی و روانکاری بلبرینگ ها تکمیل شود. در مرحله بعد این روغن از فیلتر جداکننده جدا شده و به سیستم برگردانده می شود.

کمپرسورهای اسکرو بدون روغن دارای دو واحد هوای کم فشار (کم فشار) و (فشار بالا) هستند. که با این نوع مولدهای هوا روغن وارد فرآیند تراکم نمی شود.و در قسمت های بلبرینگ فقط گردش روغن برای روانکاری و خنک کاری وجود دارد. روتورهای کولر گازی بدون روغن به صورت پیشرفته طراحی شده اند. که می تواند در دمای عملیاتی بالا (حدود 200 درجه) کار کند.

روتورهای سیستم تهویه مطبوع بدون روغن پیچ دارای روکش تفلون برای افزایش مقاومت حرارتی می باشند. این واحدهای هوادهی دارای آب بند مکانیکی برای آب بندی هستند.

3- یونیت های توربین مولد هوا: این نوع واحدهای مولد هوا (airend) در دو طرح شعاعی (گریز از مرکز) و محوری (اکسیال) وجود دارند. سرعت بالا و ظرفیت هوادهی بالا در فشار ثابت دارند. آنها بخشی از نسل سوم کمپرسورها هستند و به طور مداوم کار می کنند.

 

 

کمپرسورهای توربو
آنها از نوع بدون روغن هستند. که بین مراحل تراکم سیستم خنک کننده وجود دارد.

ایراندکمپرسور یا کمپرسور هوا یکی از قطعات اصلی هر کمپرسور است که نقش موثری در عملکرد دستگاه دارد. ماژول هوای کمپرسور با مکش هوای محیط و فشرده سازی آن، هوای متراکم شده را در مخزن کمپرسور ذخیره می کند. انواع کمپرسور هوا
کولر گازی کمپرسور در انواع، ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی شده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپرسور هوا سیلندر پیستونی
در مولدهای هوای رفت و برگشتی حرکت پیستون در داخل سیلندر با خواندن توان تولید شده توسط موتور الکتریکی انجام می شود و باعث فشرده شدن هوای مخزن می شود.به منظور افزایش استحکام محفظه کولر گازی معمولاً از آلیاژهای با کیفیت در ساخت کمپرسورهای هوا استفاده می شود. کمپرسورهای تسمه ای در حین کار صدای بسیار کمی تولید می کنند که نشان دهنده کیفیت بالای دستگاه است. این مدل کولر گازی با یک، دو، سه و چهار سیلندر قابل ارائه می باشد. اجزای تشکیل دهنده کمپرسور هوای سیلندر رفت و برگشتی شامل سرسیلندر، سیلندر، فیلتر هوا، دریچه ورودی هوا، پیستون، میل لنگ، سوپاپ اگزوز و غیره می باشد.
کولر گازی کمپرسور اسکرو
یونیت هوا کمپرسور اسکرو شامل روتورهای مارپیچ (نر و ماده) بوده و ضریب انتقال توان بین این دو روتور روغن می باشد. با ورود هوا و ایجاد نیروی لازم توسط موتور الکتریکی، روتورها حرکت کرده و عمل مکش هوا انجام می شود و در نهایت کاهش فاصله پره های روتور باعث فشرده شدن هوا در داخل مخزن دستگاه می شود. . علاوه بر محورهای مارپیچ، هر کولر گازی کمپرسور پیچ دارای بلبرینگ، مهره، گیربکس، فنجان نمدی و یاتاقان است. فرآیند فشرده سازی هوای مخزن به دو صورت OIL INJECTED و OIL FREE انجام می شود.

برای کنترل هوای ورودی به کولر گازی پیچی از آنلودر استفاده می شود و تخلیه کننده تنها زمانی اجازه عبور هوا را می دهد که هوا نیاز به فشرده سازی داشته باشد.برای طراحی بهینه کمپرسور اسکرو می توان از این دستگاه در دما و ظرفیت بالاتر استفاده کرد. اجزای کولر گازی پیچی شامل سیلندر کولر گازی، خروجی هوا، تخلیه بار، فیلتر هوا و بلبرینگ می باشد.
عملکرد واحد تهویه مطبوع کمپرسور
کمپرسور هوا نه تنها هوا را فشرده می کند، بلکه مخلوط هوا و روغن را نیز فشرده می کند. این مخلوط به مخازن سامپ جریان می یابد و با نیروی گریز از مرکز، روغن را از هوا جدا می کند. با گردش هوا در مخزن، روغن از بین می رود زیرا ذرات روغن سنگین تر از هوا هستند و در طی فرآیند فشرده سازی هوا، فشار هوا را تا 10 برابر افزایش می دهد. کولر گازی کمپرسور با توجه به نیاز کاربر در محیط های مختلف قابل استفاده است.

خروجی کمپرسور نباید حاوی روغن باشد، برای این منظور در پایان فرآیند، هوا و روغن در مخازن جداکننده (SEPARATOR) جدا می شوند، اما اهمیت روغن در فرآیند فشرده سازی هوا را نمی توان نادیده گرفت. از مهمترین اثرات روغن می توان به خنک سازی، روانکاری، جبران فاصله و شلی تیغه های روتور و کمک به فرآیند تراکم هوا اشاره کرد.

مهمترین معیار انتخاب کولر گازی کمپرسور اسکرو
مهمترین معیارهای خرید کولر گازی کمپرسور معمولاً شامل ظرفیت هوادهی، فشار و قدرت موتور می باشد.در نظر داشته باشید که با افزایش سایز کولر، تعداد دورهای آن کاهش می یابد، اما مزیتی که به همراه دارد عدم سایش زودرس و افزایش طول عمر دستگاه است.

 

محل قرارگیری واحد تهویه مطبوع کمپرسور
با توجه به گستردگی کولرهای گازی کمپرسور، این واحد دارای انواع نصب و قطعات مختلف می باشد و توصیه می شود این کار توسط متخصصین انجام شود. نکاتی که بهتر است هنگام نصب یونیت هوا کمپرسور به آنها توجه کنید عبارتند از:

روغن کاری با توجه به ظرفیت کولر گازی
اطمینان از چرخش شفت در جهت حرکت روتورها
پاشیدن روغن در شروع اولیه
برای جلوگیری از آسیب دیدن روتورها هر 20000 ساعت یکبار تعمیرات اساسی لازم است
استفاده از بلبرینگ های اصلی و فنجان های نمدی در هنگام تعویض
کاربرد کولر گازی کمپرسور
صنعت خودرو
دارویی
کشاورزی
تولید مواد غذایی و آشامیدنی
مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و غیره
چاپ و بسته بندی
منسوجات
مال خودم



تعداد بازدید از این مطلب: 148
برچسب‌ها: ایرند کمپرسور ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید